לימודי שיווק ופרסום במגזר הערבי

כללי | 5 אוק 2016

לימודי שיווק ופרסום הפכו לרלוונטיים ולמבוקשים במיוחד בשנים האחרונות, כיאה להשתלטות התקשורת, האינטרנט ואמצעים אחרים על חיינו. הם פונים למכנה המשותף הרחב של סטודנטים שרוצים להיכנס לעולם המרתק הזה, שיאפשר להם להשפיע בעוד מספר שנים על החיים של רבים. התמונה דומה גם במגזר הערבי, כאשר יותר ויותר צעירים (וגם מבוגרים) המשתייכים אליו מעוניינים להיחשף לעולם הפרסום.

יש לשינוי הזה לא מעט השלכות, כולל הגדלת מספר האפשרויות ללימוד עבור בני המגזר. הדרישה ללימודים בתחום הביאה לפתיחת מסלולי לימודים במוסדות הפונים בעיקר לאוכלוסיה זו, וזאת לצד האוניברסיטאות והמכללות הפזורות בכל רחבי מדינת ישראל.

תכני הלימוד

אפשר לטעון כי התחום של פרסום, שיווק ויחסי ציבור כולל בתוכו לא מעט אלמנטים אוניברסליים, עם פרקטיקות עבודה ועם גוף ידע תיאורטי רחב מאד. אלא שצריך לזכור שתחומים אלה גם משתנים לאורך זמן ובין תרבויות שונות. לימודי שיווק ופרסום במגזר הערבי משלבים בין הגישות הללו: הם מציגים לסטודנטים את כל מה שחשוב שהם יידעו על התחומים הרחבים האלה כמכלול, אך לצד זה מאפשרים להם להכיר את אופן היישום הייחודי שלהם במגזר הערבי.

אז מה לומדים?

הסטודנטים לומדים להכיר את אמצעי הפרסום העיקריים בחברה הערבית, כמו העיתונים, ערוצי הטלוויזיה, תחנות הרדיו וגם אתרי האינטרנט. הסטודנטים לומדים בהמשך לכך על דפוסי השימוש של בני המגזר הערבי בתקשורת ואת אופני הצריכה שלהם, הן בנקודת הזמן הנוכחית והן מבחינה היסטורית, מה שמעניק להם כלים לנתח את קהלי היעד השונים וללמוד עליהם, כמו גם לצפות מגמות עתידיות. חלק מרכזי אחר בלימודים הוא היכרות עם השפה הערבית בהקשר התקשורתי שלה, למשל לימוד משלבים הנכונים לכל סוג של מסר פרסומי, שימוש בסלנג וכן הלאה. עוד בעניין השפה – ברור שמוסדות הלימוד המיועדים למגזר הערבי יאפשרו להתמודד עם מכשול השפה, שמהווה חסם עיקרי אצל לא מעט ערבים שמעוניינים ללמוד במוסדות המעבירים את התכנים שלהם בשפה העברית, אך אינם בקיאים בה מספיק כדי לשלוט בה מבחינה אקדמית (כתיבת מטלות או ירידה לדקויות של טקסטים קיימים, למשל).

היום שאחרי הלימוד

המטרה בתוכניות הלימודים שתוארו מעלה היא אחת: להכשיר אנשי פרסום, שיווק ויחסי ציבור מקצועיים שיכולים לפנות למעשה לכל כיוון שהם מעוניינים בו. הבוגרים (ולעיתים גם הסטודנטים) יוכלו להשתלב בתפקידי מפתח בתעשיות הפרסום, המדיה והאינטרנט, בין אם כאלה המתמקדות במגזר הערבי ובין אם בכלל האוכלוסייה של מדינת ישראל. מכיוון שהתחום רחב ומגוון, כל בוגר יוכל לבחור באפיק המקצועי המתאים לכישוריו, לרצונותיו ולתחומי העניין שלו.

כתוב תגובה

* חובה להכניס שם וכתובת מייל

אודות:

About Me!

עמותת קו משווה הנה עמותה הפועלת לקידום האקדמאים הערבים בישראל. עמותת קו משווה מופעלת על ידי אנשים שאכפת להם מהמצב החברתי של החברה הערבית, במדינתנו. מטרתה העיקרית של העמותה היא למזער את הפערים בין החברות השונות.

כתובות:

סניף תל אביב:
בית התאחדות התעשיינים, רחוב המרד 29, ת.ד. 50176, תל אביב, 61501
טלפון: 03-5198754
פקס: 15335175630
סניף חיפה:
רחוב העצמאות 104, חיפה,33411
טלפון: 04-8525514, 04-8511450
פקס:  04-8511452

צור קשר:



איפה אנחנו:

תל אביב:
הצג מפה גדולה יותר
חיפה:
הצג מפה גדולה יותר